Ateitis - personalizuotas ugdymas?

Vienas svarbiausių šiandieninių iššūkių švietime - perėjimas nuo standartizuoto ugdymo modelio, kuomet vaikai mokomi pagal bendras nuostatas, taisykles bei programas į personalizuotą ugdymą, kuomet užduotys, jų pateikimas, formatas pateikiami pritaikius pagal individualius mokinio mokymosi ypatumus bei poreikius.

Tai itin kompleksinis iššūkis, kadangi jis reikalauja tikslių duomenų apie mokinį ir jo mokymosi ypatybes. Reikalingos IT integracijos, leidžiančios patogiai pasiekti ir naudoti šiuos duomenis bei įrankiai, leidžiantys efektyviai pritaikyti užduotis pagal individualių mokinių poreikius. Iki šiol pasaulyje nėra vieningos personalizuoto ugdymo sistemos, o esami sprendimai yra riboto pasisekimo, kol kas rodantys krypties potencialą, tačiau neturintys vieningo pritarimo iš mokytojų bei mokinių.

Norėdami adresuoti šį iššūkį ir sukurti veikiantį sprendimą Lietuvos moksleiviams, Robotikos akademija drauge su IT sprendimus kuriančia įmone “Šviesūs projektai” ir KTU aplikavo bei laimėjo projektą gauti ES finansavimą personalizuoto ugdymo sistemos sprendimo kūrimui.

Džiaugiamės pranešdami, kad pirmasis projekto etapas - mokslinis tyrimas, kuriame dalyvauja alpha ir Z kartų atstovai - mokiniai iš įvairių Lietuvos mokyklų, sėkmingai pradėtas.

Pirmieji 1600 mokinių sužinos kokiam žaidėjo tipui jie priklauso pagal išreikštus socialinius įgūdžius, mokymosi stilių ar žaidybinimo elementus. Šio tyrimo tikslas padėti vaikams labiau įsitraukti į mokymosi procesą, per jiems labiausiai patinkančią, gerai pažįstamą veiklą. 

Nors tai tik pirmieji žingsniai link personalizuoto ugdymo ateities, kelerių metų perspektyvoje jie atveria duris į modernų ugdymą visiems Lietuvos mokiniams, ko pasekoje matysime mokinius, tiksliai žinančius, kokius vidinius įrankius turi, kad galėtų pasirinkti ateities kelią, savęs pažinimo link.

<- Grįžti atgal į naujienas
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram