Moksleiviai atkūrė Oginskio dvarą, ateities Kaišiadorius ir Kauno pilį „Minecraft“ konkurso metu

Oginskio dvaras vakare virstantis vakarėlių vieta, Kaišiadoriai su sraigtasparnių leidimuisi pritaikytomis aikštelėmis, Kauno pilies ir Kario statulos ansamblis – visa tai moksleiviai per savaitę pastatė virtualaus „Minecraft“ konkurso metu, kuris vyko trijose Baltijos valstybėse. Trečius metus vykusiame konkurse dalyvavo daugiau nei 1300 vaikų, iš jų net 550 atstovavo Lietuvą.

Visų pateiktų darbų vertinimas vyko tarptautinės iniciatyvos „Programavimo valanda“ (Hour of code) metu, o laimėtojai buvo išrinkti gruodžio 14 dieną. Tarp trijų Baltijos valstybių nugalėtojais tapo komanda iš Estijos Öökullid. Tuo tarpu geriausiomis Lietuvoje trijose amžiaus kategorijose buvo pripažintos komandos „Marius Jarušaitis“, „Agurkėliai“ ir „EaseOut“. Geriausiu video buvo pripažintas komandos „Sea Dogs“ kūrinys.

 

2018-ujų „Minecraft“ konkurso tema buvo „Kai praeitis susitinka su ateitimi“. Konkurso metu vaikai buvo kviečiami atkurti pasirinktus kultūros paveldo objektus kompiuteriniame žaidime. Pagrindinė sąlyga buvo kuo geriau išnaudoti „Minecraft“ teikiamas galimybes, pasitelkti kūrybą ir reikšmingus šaliai istorijos ar kultūros momentus.

 

Kauno pilis ir Laisvės karysMarius Jarušaitis, nugalėjęs 7-11 m. amžiaus grupėje, „Minecraft“ aplinkoje atkūrė Kauno pilį ir Laisvės karį, tuo būdu sujungdamas praeitį (pilis pastatyta 14 amžiuje) su dabartimi (statula iškilo 2018 m.). Kaip sako autorius – šie du objektai tarsi žiūri vienas į kitą ir mena tautos vienybę ir stiprybę.

Ateities Kaišiadoriai ir istorinis vandens bokštas

12-14 m. amžiaus grupėje prizinę vietą užėmė komanda „Agurkėliai“. Jų darbas stipriai konkuravo su Pasvalio kultūros namais, tačiau „Agurkėlių“ naujai įsivaizduotas miestas su išsaugotu istoriniu vandens bokštu ir vieta sraigtasparniams buvo įvertintas kaip geriausiai atspindintis praeities ir ateities temą.

 

15-18 m. grupėje buvo atsiųsta nemažai puikių darbų, tačiau Oginskio dvaro autorius „EaseOut“ sužavėjo komisiją pastato detalumu ir pasiūlyta nauja idėja kaip dar galima būtų į muziejinę vietą pritraukti lankytojų.

 

Tarp trijų Baltijos valstybių techniškiausias ir kompleksiškiausias pripažintas estų komandos Öökullid statinys ir ji tapo Baltijos šalių nugalėtoja. Ši komanda laimėjo ir praėjusiais metais skelbtame konkurse.

 

„Vaikai prie kompiuterio ne tik pramogauja. Žaidimai virtualioje aplinkoje palaipsniui tampa vienu iš įrankiu padedančiu mokytis. Pavyzdžiui kurdami kultūros paveldą vaikai atranda būdą kaip smagiai mokytis istorijos, ji tampa jiems geriau pažįstama, sava,“- sako „Microsoft“ Baltijos šalių vadovė Renate Strazdina.

Oginskio dvaras

„Mes siekiame ugdyti aktyvią jaunųjų inovatorių kartą, todėl remiame ir palaikome įvairias moksleiviams skirtas iniciatyvas, kurios skatina moksleivius vystyti technologinius ir programavimo gebėjimus.  Moksleivių švietimas yra ta sritis, kuriai turėtų būti skiriamas didžiausias valstybės dėmesys. Turime ugdyti talentingas ir kūrybiškas asmenybes, pasirengusias ateities pokyčiams ir naujiems verslams. Jaučiame didelę globalizacijos, dirbtinio intelekto, robotizacijos įtaką, todėl pasiruošti  ateities iššūkiams turime jau dabar, o moksleiviai – mūsų ateitis. Džiugu, kad šioje iniciatyvoje aktyviai dalyvavo ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos moksleiviai. Visi darbai buvo labai stiprūs idėjine prasme, aiškiai atskleidžiantis, kaip praeitis pasitinka ateitį“, - sako Jurga Trotienė, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) ryšių su visuomene specialistė.

„Labai džiugu matyti jaunąją kartą, kuriančią ir statančią tiltus tarp praeities ir dabarties, naudojantis moderniausiais technologiniais edukaciniais įrankiais kaip „Minecraft“! Tai žaidimas griaunantis sienas tarp to kas nauja ir sena! Esu sužavėtas dabartinių vaikų ir jaunuolių kūrybiškumu! Laukiu nesulaukiu, kada drauge su jais galėsime kurti ne tik varžyboms, bet ir naujus produktus ir paslaugas verslui!“ - Kristijonas Vasiliauskas, VšĮ „Robotikos Akademija“ bendraįkūrėjas ir turinio padalinio vadovas.

„Džiaugiamės, kad jaunieji kūrėjai gali išlaisvinti savo vaizduotę žaidime „Minecraft“. Šiais metais jie ne tik puikiai perteikė kultūrinio paveldo dvasią, bet ir sukūrė naujoviškas ateities vizijas. Jaunimui, pasitelkus technologiją, atsiveria beribės galimybės saviraiškai. Dėl šios priežasties ir telkiame savo jėgas į edukacijos perteikimą per „Minecraft“. Malonu vėl prisidėti prie „Hour of Code“ renginio ir išvysti, kaip žaidimas jaunimui tampa įrankiu ugdyti gebėjimus ir perteikti savo kūrybą!“ - Darius Kniūkšta, organizacijos „Trys Kubai“ vadovas.

Komisijos nariai Lietuvoje

Daugiau nei 100 milijonų dalyvių kasmet dalyvauja tarptautinėje Hour of Code iniciatyvoje. Ji apima Minecaft konkursą, valandos trukmės nemokamas programavimo pamokas. Iniciatyvą organizuoja code.org bei prisideda daugiau nei 1000 partnerių įskaitant ir Microsoft. Trečius metus iš eilės Baltijos šalių Microsoft komandos kartu su partneriais organizavo ir įgyvendino įvairias Hour of code veiklas. Lietuvoje Minecraft konkursą kartu su „Microsoft“ įgyvendino VšĮ „Robotikos Akademija“ bei VšĮ „Trys Kubai“.

<- Grįžti atgal į naujienas
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram